Innkjøpsledernettverket
Organisering av kategoristyring og kontraktsoppfølging - hva skal til for effektiv gevinstrealisering i din virksomhet og hvordan skal du bruke din posisjon som leder? Refleksjon over egen lederrolle.
Tidspunkt
Onsdag 28. oktober 2020 kl. 10:00 - 12:00Sted
TeamsOm arrangementet
Webinaret er et tilbud fra DFØ
Målgruppe
Møtet er tilpasset deg som er leder for anskaffelser i din virksomhet, eller som jobber med lederstøtte på anskaffelsesområdet.
Mål for arrangementet
Utveksle erfaringer om innkjøpsledelse.
Program
- Velkommen
- Hvordan begynte Posten med kategoristyring, og hva gjør leder for å få med medarbeiderne til å ta nye oppgaver?
Litt om innkjøpsrollen fra å gå fra behov og forretning til strategisk rolle. Og om hvordan skape involvering og eierskap i prosessen. Innleder er innkjøpsdirektør Petter Andresen i Posten. - Hvordan ble kontraktsoppfølging satt på dagsorden i Nordre Follo kommune?
Om hva som er viktig å vektlegge dersom virksomheten skal lykkes med å gjennomføre kontraktsoppfølging, og innspill til suksesskriterier for andre innkjøpsledere. Innleder er innkjøpsrådgiver Beate Haugsjordet i Nordre Follo kommune. - Gjør rett tiltak og bruk tid på de riktige kontraktene.
Analyser de enkelte kontraktene for å kunne benytte ressursene dine best mulig. Differensier kontraktsporteføljen og markedsdialogen, og lag rutiner i samarbeid med fagmiljøet. Innleder er seniorrådgiver Jostein Engen ved Direktoratet for forvaltning og økonomistyring. - Hva er forventingen til dere som innkjøpsledere i dag? Utfordringer og muligheter? Hva bør vi løfte opp i innkjøpsledernettverket fremover?Diskusjon i egne teams-gruppemøter. Se egen innkalling.
Kontakt
Kontaktperson: Mona Stormo Andersen Telefon: 94 87 39 60