Startprogram
Startprogram for innovative anskaffelser er en introduksjon til metoden for alle som er involvert i anskaffelsesprosesser , både offentlige virksomheter og leverandører. Vi tilbyr 4 ulike programmer
- Startprogram for ledere
- Startprogram ; Motivasjons-ABC for nybegynnere
- Startprogram ; Kjøp av utvikling og innovasjon – viderekommende
- Startprogram for leverandører
Programmene er utarbeidet for å å motivere og trygge både innkjøper og leverandør til å ta metoden i bruk.
Innovativ metodikk er relevant for alle områder og alle typer anskaffelser og gir dokumenterte gevinster som lavere kostnader, bedre tjenester og miljøgevinster.
I Startprogrammet bruker vi eksempler fra over 200 gjennomførte innovative anskaffelser i kommuner, fylker og stat når vi kommer inn på tema som:
- Anskaffelser og innovasjon som strategiske verktøy
- Legg til rette for innovative anskaffelser
- Behovskartlegging og brukerinvolvering
- Dialogen med markedet
- Fra detaljerte kravspesifikasjoner til behovsbeskrivelse
- Gjennomføring i praksis
Sjekk kalenderen for å se hvor og når neste Startprogram er og meld deg på eller se Startprogrammet som webinar:
Startprogram ansatte i offentlige virksomheter varer i 1 timer og 27 minutter.
Startprogram for leverandører varer i 1 time.
På anskaffelser.no (Difi) finner du detaljert veiledning for gjennomføring og maler du kan bruke.